fbpx
Home
/
ARTICLES
/
SINGLE ARTICLE
/

Drie tactieken voor meer interactie op Instagram

meer interactie op instagram

Meer interactie op Instagram genereren is voor veel ondernemers een van de belangrijkste doelen. Maar waarom is dat eigenlijk zo? Je denkt bij interactie wellicht meteen aan meer comments en dus meer bereik. Dat zijn twee fantastische resultaten van meer interactie op Instagram. Wij streven op ons Instagram account middels interactie naar een sterke connectie met jou en andere (potentiële) klanten. Immers is het Instagram algoritme niet opgewassen tegen echte fans, ofwel klanten die gek zijn op jou en wat je voor hen kan betekenen. In dit artikel vind je daarom drie content marketing tactieken voor meer interactie op Instagram, ofwel een sterkere band met je klanten. Here we go!

Toedeloe emoji’s

Inmiddels weten we dat comments op je Instagram posts voor een hogere interactie zorgen. Het is dan ook fantastisch als jouw klanten op je posts reageren. Om de interactie te verhogen evenals je bereik, is het belangrijk dat je op die comments reageert. Hier zien we veel ondernemers de fout in gaan door te reageren met emoji’s. Een emoji ziet er natuurlijk heel leuk uit en is lekker snel uit je toetsenbord te krijgen. Echter nodigen emoji’s niet uit tot een gesprek.

Om de interactie te verhogen is het belangrijk om te reageren met tekst. Ofwel, start of houdt een gesprek gaande. Als de reacties zich opstapelen onder jouw post dan beloond Instagram je post met meer bereik. Reageren met teksten kost ietsje meer tijd, maar het levert veel meer op! Want jij krijgt meer interactie en bereik terwijl je klanten zich gehoord voelen. En dat is fijn, want als klanten tijd vrijmaken om op je te reageren vinden ze het fijn dat jij dat erkent. Reageer daarom met uitnodigende teksten, houdt gesprekken gaande en maak je klanten blij.

groeien op instagram
Meer interactie op instagram

Vraag van de week

Dit is een gouwe ouwe, maar toch zien we nog niet alle ondernemers de juiste vragen stellen op Instagram. We zien vaak de standaard vragen voorbij komen zoals: ‘Hoe was je weekend? Wat ga jij vandaag doen? Vind jij dat ook? Wat is jouw mening hierover?’ Maar ook leuke vragen zoals: ‘Wat is jouw favoriete saus voor bij de patat? Zeg jij friet of patat? Ananas op je pizza of niet?’ Dit soort leuke en luchtige vragen zijn niet slecht, maar nodigen niet altijd uit tot voldoende interacties. Immers worden deze vragen heel vaak gesteld en weten we inmiddels dat ananas op je pizza fantastisch is…

Wij hebben gemerkt dat vragen met betrekking tot meningen, emoties en persoonlijke ervaringen het beter doen. Meer interactie genereren lukt vaak beter als je klanten op positieve wijze raakt met je vragen. Stel bijvoorbeeld vragen waardoor er emoties loskomen. Maak gebruik van stellingen en scherpe vragen om meningen los te trekken. Klanten reageren vaak sneller als ze ergens een sterke mening over hebben. Of als ze zich onvoldoende gehoord voelen of als het onderwerp hen raakt. Op deze wijze kun je diepe gesprekken starten, de interactie verhogen en daadwerkelijk een connectie met je klanten creëren.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden

Ja, het is waar! Een interessante foto of bijzonder plaatje kan heel wat interactie genereren. Dit is dan ook de reden waarom quotes het goed doen op Instagram. Er zijn zelfs accounts met miljoenen volgers die enkel memes en quotes plaatsen. Je hoeft dus niet altijd lange teksten onder je posts te plaatsen of constant vragen te stellen. Soms is het juist een goed idee om klanten zelf invulling te laten geven aan het beeld dat jij hebt gedeeld. Uiteraard kun je een korte uitleg geven over wat er op het beeld te zien is, maar de rest mogen je klanten doen.

Voor goed beeld kun je onze foto’s en grafische elementen uit onze beeldbank downloaden. Uiteraard kun je al deze beelden gebruiken om interessante collages, memes en infographics te maken. Als je het leuk vindt kun je zelfs je eigen memes, quotes en carousels creëren. Daarbij is het leen goed plan om in te haken op je producten. Je kunt ook iets grappigs wat je klanten sowieso herkennen of een beeld met shock value te delen. Goed beeld schudt mensen even lekker wakker, maakt ze aan het lachen, huilen of zelfs een beetje boos. Ofwel, het zorgt ervoor dat klanten iets te zeggen hebben en meer comments achterlaten. Perfect voor meer interactie en een groter bereik.

Welke tactieken zet jij succesvol in voor meer interactie op Instagram?

P.S. Op zoek naar de juiste teksten voor je Instagram posts? Kies je eigen content marketing abonnement en ontvang elke maand 15 nieuwe converterende teksten.

Wendy Chandler

Vel pretium lectus quam id leo in vitae turpis. Condimentum id venenatis a condimentum vitae sapien pellentesque habitant morbi. Urna nec tincidunt praesent semper feugiat nibh sed pulvinar

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Other Articles