Exclusief: De juiste beauty boodschap voor je klanten

Run je een prachtige beauty winkel, webshop, salon of praktijk? Dan is dit exclusieve artikel perfect voor jou! Want in dit artikel delen wij praktische tips en tricks om nieuwe klanten aan te trekken die passen bij jouw beauty expertise. Want van 4 t/m 10 januari 2021 is het Beauty Business Week bij Build my Business. Naast onze gratis tips en tricks op ons Instagram account en in onze Facebook groep, krijg jij als abonnee uiteraard exclusieve tips, tricks en strategieën. 

In dit artikel zoomen we in op jezelf zichtbaar maken met de juiste boodschap voor je ideale klant. Momenteel is er tot 19 januari 2021 een lockdown, maar ook wanneer deze afgelopen is kun je deze strategieën inzetten. Tijdens de lockdown heb je in ieder geval genoeg tijd om te werken aan je beauty business, maak daar gebruik van! Zo kun je middels social media zichtbaar blijven voor je klanten. Leuke klanten die tijdens en na de lockdown ongetwijfeld willen genieten van jouw beauty producten of services. Daarvoor is het uiteraard wel belangrijk dat ze weten dat jij nog steeds voor hen klaar staat.

Beauty is persoonlijk

Iedereen heeft een unieke beauty routine. Voor die routine koop je uiteraard beauty producten en maak je gebruik van beauty services. Het is in ieder geval een heel persoonlijk proces, waardoor niet elke klant zomaar elk product koopt of elke service boekt. Mensen zijn over het algemeen erg voorzichtig met hun uiterlijk. Immers is dat het eerste wat andere mensen met hun ogen waarnemen en de eerste indruk telt. Het is voor jouw klanten dan ook belangrijk dat ze jou vertrouwen en begrijpen dat jij voor hen de beste resultaten genereert.

Maar weten jouw klanten wel wie jij bent, wat je doet en wat het hen oplevert? Denk daar eens over na. Tijdens de lockdown is je salon of praktijk wellicht gesloten, maar als je daardoor ook niets meer van jezelf hebt laten horen, hoe komt dit dan over op je klanten? Wat zegt jouw zwijgen over je beauty business en wat je klanten ervan kunnen verwachten? Dit zijn twee belangrijke vragen waar je even rustig over na kunt denken. Ze helpen je namelijk bij het bepalen van de boodschap die jij dit jaar aan je klanten meegeeft.

Omdat beauty heel persoonlijk is, moet ook je boodschap de juiste snaar raken bij je klanten. Als jouw boodschap onverschillig overkomt omdat je nu niets van je laat horen, dan voelen klanten zich ook niet tot jou aangetrokken. Want als jij je niet interesseert voor wat je doet, waarom zou je klant dit dan wel doen? Ofwel, beauty is heel persoonlijk waardoor jouw beauty boodschap de relatie met een potentiële klant kan maken of breken. Maak jezelf daarom zichtbaar met de juiste boodschap zodat je klanten tijdens én na de lockdown niet kunnen wachten om bij jou te shoppen!

Welk boodschap deel jij met je klanten?

Het is een goed idee om te achterhalen wat klanten nu over jou weten. Klopt hun beeld met het beeld dat jij van je eigen beauty business hebt? Zo nee, dan is het de hoogste tijd om jezelf de onderstaande vragen te stellen. Maak je geen zorgen, wij hebben de vragen met voorbeeldantwoorden ingevuld zodat je weet hoe jij ze voor jezelf kunt invullen. Door de vragen in te vullen kun je voor jezelf helder krijgen wat jouw beauty boodschap is. Die boodschap kun je vervolgens inzetten om je ideale klant aan te trekken.

Wie ben jij?

Ik ben Marie, een huidtherapeut van 32 jaar met 10 jaar ervaring. Mijn favoriete onderdeel is huidverzorging en ik ben gespecialiseerd in acne behandelingen. 

Wat doe je voor je klanten?

Als schoonheidsspecialiste ben ik gespecialiseerd in acne waardoor ik mijn klanten kan helpen om binnen zes weken hun acne te verminderen. Hiervoor gebruik ik speciale producten zoals mijn eigen collectie en een bijzondere methode die ik al vijf jaar succesvol gebruik.

Wat zijn de kosten?

Mijn klanten kunnen al vanaf €50 per behandeling terecht in mijn praktijk. Wanneer ze meerdere behandelingen afnemen kan dat middels een voordelig pakket waar zij een gratis full size product bij krijgen. Daarbij krijgen ze ook korting op al hun toekomstige aankopen.

Waar doe je dit?

Ik verzorg mijn acne behandelingen in mijn praktijk in regio Rotterdam. Klanten kunnen behandelingen op mijn website boeken of telefonisch een afspraak inplannen. 

Waarom doe je dit?

Als tiener had ik zelf ook jarenlang last van acne. Naast dat ik mij hierdoor minder goed voelde in mijn eigen lijf, voelde mijn huid ook altijd onprettig aan. Toen ik eenmaal leerde hoe je acne succesvol kunt aanpakken wilde ik mijn methode maar al te graag delen met andere mensen. Zo kan ik ook jou helpen bij het verminderen van acne zodat je weer van het leven kunt genieten.

Voor welke klanten doe je dit?

Mijn klanten bestaan met name uit mannen en vrouwen met acne tussen de 20 en 30 jaar. De meeste klanten hebben eerdere gebruik gemaakt van agressieve middelen die ze kochten bij de drogisterij. Ik leer mijn klanten hoe ze de juiste producten voor hun huid kunnen vinden en op de juiste manier kunnen inzetten zodat ze hun acne kunnen verminderen.

Mijn beauty boodschap is…

Heb je last van acne? Kom dan gezellig langs in mijn praktijk in Rotterdam waar ik mannen en vrouwen tussen de 20 en 30 jaar help met het verminderen van hun acne. Ik gebruik hiervoor mijn mijn speciale, maar vooral succesvolle methode. Je kunt al vanaf €50 een behandeling boeken via mijn website huidtherapie.nl of bellen naar 0800 09090. Zo kun je binnen no time nog meer genieten van het leven. Ik zie je in mijn praktijk!

Hoeveel klanten zijn er op de hoogte van de bovenstaande informatie?

Vul in…

Check, check en dubbel check

Door de antwoorden op de bovenstaande vragen weet jij precies wat jouw beauty boodschap is. Is dit de boodschap die jouw potentiële klanten nu herkennen of hebben ze nog steeds verkeerde idee over je beauty business? Het is in elk geval tijd om die boodschap te delen met je klanten. Want klanten die zich persoonlijk geraakt voelen door jouw boodschap op een positieve manier zullen eerder overgaan tot een aankoop. Zet je contentplan meteen in voor het delen van je boodschap of vraag ons om met je mee te denken op het privé forum.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.