,

Mini magazines: de nieuwe content trend

Hoi, ik ben Kaya-Quintana: jouw favoriete business consultant met een kleine social media en pop culture verslaving (wink, wink 😙) En dit is een trend die je als Level10 ondernemer, founder of ceo niet mag missen. Check it out!

🙋🏻‍♀️ Werk met mij 👩🏻‍💻 Community 🎧 Podcast 📸 Instagram 📱TikTok 🔗 LinkedIn


Wat is een mini magazine?

Ik heb het nog niet veel Nederlandse content creators gezien die ze delen: mini magazines. Toch zijn ze naar mijn mening zeker de moeite waard, met name als je een personal brand bedrijf runt. But, first things first! Mini magazines zijn carrousels die eruit zien en aanvoelen als, jawel: mini magazines! Het verschil tussen normale carrousels en de mini magazines?

✅ De carrousel slides ofwel bladzijdes zijn ingericht als magazine covers en pagina’s.

✅ De bladzijdes bestaan vaak uit een mix van tekst, foto’s en video’s.

✅ De beelden zijn van hoge kwaliteit en bewerkt in de style van de creator. Ik gebruik bijvoorbeeld een retro en vintage film style.

✅ De mini magazines nemen je mee op avontuur. Denk aan storytelling.

✅ De verhalen in de magazines inspireren, motiveren of laten je iets voelen. Sommige mini magazines zijn echt een mood.

✅ Mini magazines geven je een kijkje achter de schermen van een wereld waar je zelf niet in leeft. Dat geeft je een magisch insider gevoel!

✅ Er worden ook mini magazines gedeeld die je iets nieuws leren door tips of tricks.

✅ Captions zijn vaak minimaal, omdat je in het magazine leest waar het over gaat. Lekker swipen dus.

*Post van the.habittracker op Instagram.

En ik ben fan!

De content creators die mini magazines delen zorgen ervoor dat social media weer aanvoelt zoals bedoeld: sociaal en een beetje artsy fartsy. Het is fijn om te zien dat er steeds meer mensen zijn die schijt hebben aan de algoritmes en gewoon iets moois creëren. Het belangrijkste is dat ik weer echt iets voel als ik dit soort posts zie. Ik voel weer dat ouderwetse enthousiasme!

Ik kijk weer echt uit naar nieuwe posts van de mensen die ik volg. Mijn eigen volgers – op mijn persoonlijke Instagram account – zijn ook fan van mini magazines. Zelfs nadat ik meer dan een jaar niets had gedeeld, kreeg ik door mijn eigen mini magazine posts ineens heel enthousiaste DM’s. Mensen vinden het weer leuk om mij te volgen, yay! Sociale connecties voelen hierdoor op Instagram weer als vanouds.

mini magazines

Zijn mini magazines ook iets voor jouw bedrijf?

Let’s break it down! Ik denk dat mini magazines vooral goed werken omdat ze je echt iets laten voelen:

✅ Inspiratie, motivatie en creatief.

✅ Een mood: nostalgie, goed voor jezelf willen zorgen of lekker productief zijn.

✅ Een connectie met degene die het mini magazine deelde.

✅ Zin in een nieuwe editie van een mini magazine. Je kan niet wachten tot de volgende post!

De beste mini magazines worden – naar mijn inzicht – door personal brand ondernemers, content creators en influencers gemaakt. Ze zijn heel goed in het creëren van een connectie met hun volgers. Daardoor voelen hun posts aan als brieven van een oude vriend die altijd iets leuks heeft te vertellen. Zo word je even uit je saaie dagelijkse sleur getrokken. It’s thrilling! 🤩

Kan je mini magazines ook inzetten voor business brands, faceless en corporate accounts?

Ik denk het wel! Het zal echter wat lef en durf vergen van managers in grotere bedrijven en organisaties, die het vaak eng vinden om in te springen op trends. Ze houden zich vast aan hoe het heurt. Ze verschuilen zich achter brand guides of hebben een slecht onderbouwde mening om het niet te doen. Boeee!

Maar als je een succesvolle Level10 ondernemer, founder of ceo bent die zelf een vinger in de content-pap heeft, dan kan je hier ongetwijfeld goed mee uit de voeten. Je kan jezelf en je bedrijf op de creatieve content-kaart zetten. Mini magazines zijn echter niet voor iedereen geschikt. Want ze zijn wel echt een vibe en een mood. Ze moeten bij jouw storytelling style passen en bijdragen aan je marketingdoelen.

Uiteraard kan je de mini magazines vormgeven zoals je wil. Maar ze moeten iets meer om het lijf hebben dan een paar leuke plaatjes van je aanbod met een promo praatje. Voor goed resultaat gebruik je mini magazines om een verhaal te vertellen, denk aan:

➡️ Grappige en real life behind the scenes updates van jou en je team. We willen die geheime insider info!

➡️ De reis die je maakte naar de fabriek waar jij je aanbod laat maken.

➡️ Hoe jij je dag indeelt als ondernemer #inspiring.

➡️ Wat je voelt tijdens een bijzondere vakantie. Hoe voelde het om op zo’n mooie plek te zijn?

➡️ Je favoriete producten van de afgelopen maand. Misschien ook eentje van je eigen bedrijf? 😌

➡️ Wat er in je tas zit. Yes, we are nosey, haha!

➡️ Hoe jij je voelde toen je eindelijk dat ene doel behaalde. Je fans willen weten hoe je het voor elkaar kreeg.

mini magazines content trend

*Post van @itsthellisa

Waar kun je ze posten?

Op Instagram en Threads doen de mini magazines het naar mijn ervaring een stuk beter dan op LinkedIn. Misschien ligt het aan mijn netwerk, maar ik merk dat ik op Instagram veel meer positieve reacties krijg op mijn mini magazines. Zowel op mijn zakelijke en privé Instagram account worden de magazine posts goed ontvangen. Ik vind het wel makkelijker om voor mijn privé account de posts te maken.

Op de een of andere manier voel ik me daar vrijer om mezelf echt te laten zien. Op mijn zakelijke Instagram profiel houd ik mezelf dan toch weer iets te veel aan m’n brand guide en opgelegde regels. Mini magazines maken voor mijn potentiële klanten brengt echter wel een leuke uitdaging met zich mee. Want hoe verstop je behulpzame business consultancy strategieën en frameworks in een creatieve social media post?

Voor de mini magazines die ik voor mijn potentiële klanten maak denk ik te veel na. En dat is denk ik hét probleem van ondernemers, founders en ceo’s die hun content team de opdracht geven om dit soort posts te maken. Je denkt te veel na of het wel bij je merk past, of het de boodschap overbrengt zoals in het brand book staat. Om vervolgens het meest saaie, maar door de manager goedgekeurde magazine te delen.

BORING! 🤮

Dus: het moraal van het verhaal is dat als je mini magazines gebruikt, je lekker schijt hebt aan brand guides, regels en hoe het heurt. Zorg ervoor dat je de mini magazines op gevoel maakt, want dat is hoe je een connectie met je volgers creëert. Volgers die vervolgens fans worden en niet kunnen wachten tot de volgende editie van je magazine. Mensen die uitkijken naar wat je in de volgende post te vertellen hebt.

content trend

*Stom! Ik heb een screenshot van dit mini magazine gemaakt, maar weet niet meer wie de creator is 🫣

Ga jij ook mini magazines gebruiken?

Let me know in a comment below!

En hier alvast een lijstje met inspirerende content creators, influencers én ondernemers die al succesvol gebruik maken van mini magazines op Instagram. Ze weten heel goed hoe ze die mix van enthousiasme, inspiratie, motivatie en uitkijken naar de volgende post kunnen combineren:

  1. Elisabeth Dudai
  2. Reg and Yvette
  3. I love creatives
  4. Here’s The Plan with Hannah
  5. Katie eu
  6. Sophie Pavlovska
  7. Shiori
  8. Yik Milk
  9. Joann
  10. The Habit Tracker

Vind je deze editie van None of your Business magazine goed?

Awesome! Schrijf je dan in voor de volgende editie en scoor de nieuwste trends en ontwikkelingen sneller dan je dagelijkse kop koffie ☕️

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.