We zijn weer terug met een nieuwe podcast aflevering over hoe jij de expert in jouw vakgebied op social media wordt. Immers is dat een van de beste manieren om klanten aan te trekken. Klanten willen namelijk graag tijd besparen op het vinden van een expert die hun problemen oplost. Als ze eerst je hele profiel moeten doorspitten om te ontdekken of jij dat bent, haken ze af. Gelukkig kan ook jij middels social media content een expertstatus opbouwen en uitstralen. Luister naar podcast aflevering vier en/of lees het artikel door.
De echte expert
Iedereen kan zichzelf een expert noemen, maar wat is een expert eigenlijk? Een expert is iemand met veel kennis en ervaring op een bepaald gebied. Build my Business is bijvoorbeeld als marketingbureau dé expert op het gebied van content marketing. Dankzij meer dan tien jaar ervaring in het creëren van content en strategie kunnen wij nu andere ondernemers tijd besparen op content creatie.
Ofwel, een expert weet veel van een specifiek onderwerp af en weet kennis adequaat in te zetten. Als expert kun je andere mensen die niets van jouw expertise afweten goed helpen. Wat ons betreft ben je een expert als je de kennis die je hebt succesvol in kan zetten voor jouw klanten. Nu je weet wat een expert is kun je voor jezelf onderzoeken waar jij de meeste kennis en ervaring in hebt. Die kennis en ervaring kun je inzetten om de expert in jouw vakgebied op social media te worden.
Schoenmaker blijf bij je leest
Zoals we samen in de podcast bespreken is het met betrekking tot social media content een goed idee om je als expert te richten op een onderwerp, een product of een service. Slechts één? Ja, want klanten moeten op jouw profielen makkelijk en snel kunnen zien wat jouw expertise is. Er is namelijk zoveel aanbod dat klanten al snel de moed verliezen. Iedereen noemt zichzelf een expert, maar waar ze dan zo goed in zijn is vaak onduidelijk.
Het is verleidelijk om social media content te delen die niets te maken heeft met jouw expertise. Want vaak vind je als ondernemer meerdere onderwerpen leuk en deel je graag jouw kennis. Echter werkt dat averechts als je klanten wil aantrekken voor jouw producten, services of behandelingen. Daarom raden wij je aan om minimaal twee jaar te werken aan jouw expertstatus op social media voordat je een uitstapje maakt naar andere expertises.
Zo word je dé expert in jouw vakgebied op social media
Bij Build my Business krijg je uiteraard praktische content marketing tips die je meteen kunt inzetten. Als je de expert in jouw vakgebied op social media wil worden zijn dit de praktische tips die je kunt inzetten:
Het kan even duren voordat potentiële klanten jou als de expert in jouw vakgebied gaan zien. Als je voorheen van alles en nog wat op social media hebt gedeeld, kun je niet verwachten dat klanten gelijk begrijpen wat je nu doet. Geef klanten dan ook de tijd om kennis te maken met jou als mens, ondernemer en expert. Gemiddeld duurt het drie tot zes maanden voordat klanten doorkrijgen dat jij niet meer het manusje van alles bent. Geef dus niet gelijk op na een post of twee, maar blijf volhouden.
Wat kan ik posten op social media?
Een dikke aanrader is net genoeg delen om de interesse van je potentiële klanten te wekken. Geef nooit het geheime recept van de kok weg, maar schotel ze wel een heerlijk dessert voor. Met andere woorden, deel je expertise maar vergeet niet om klanten van social media naar je kassa te leiden. Immers wil je graag dat jouw social media content winst oplevert. Deel daarom regelmatig een concreet aanbod en vertel waar klanten het kunnen aanschaffen.
Wil je precies weten wat je dagelijks kunt posten om dé expert in jouw vakgebied op social media te worden? No worries! Wij helpen je met tijd besparen op uitzoeken van je dagelijkse posts met ons content abonnement. Schrijf je in voor €50 per maand en ontvang elke maand kant en klare content voor jouw social media accounts. Je contentplan, trend kalender, social media captions, hashtags, Canva templates en foto’s voor deze maand staan al klaar! Save time, sign up!